پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله کعبی

الموقع الإعلامي لمکتب آیة الله الشیخ عباس الکعبي

پایگاه اطلاع رسانی  دفتر آیة الله کعبی

آیة الله کعبی فقیه و حقوق دان برجسته کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است. این پایگاه به اصرار و درخواست دوستداران ایشان در اردیبهشت ماه 1394 تاسیس گردید. أغلب مطالب این پایگاه تولیدی هستند و به ندرت و در مورد مطالب خاص از اخبار دیگر خبرگزاری ها با توجه به اهمیت مطلب استفاده می گردد. این پایگاه توسط دفتر آیة الله شیخ عباس کعبی در اهواز اداره می گردد.
______________________________
کانال تلگرام: https://t.me/alkaebi
صفحه اینستگرام: kaabi_ir

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است



بسم الله الرحیمن الرحیم


  قال الله تعالى :  وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ. فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ. يَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِّنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ وَأَنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِينَ. الَّذِينَ اسْتَجَابُوا لِلَّهِ وَالرَّسُولِ مِن بَعْدِ مَا أَصَابَهُمُ الْقَرْحُ ۚ لِلَّذِينَ أَحْسَنُوا مِنْهُمْ وَاتَّقَوْا أَجْرٌ عَظِيمٌ. الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ

 سورة آل عمران  


 إرتكب الطيران الصهيو اميركي اعتداء جويا أثيما آخر من أجل الابقاء على الفلول المنهزمة الداعشية و امثالها الملاحقة من قبل المقاومة الاسلامية الباسلة؛ كتائب حزب الله و غيرها من فصائل المقاومة الشجاعة و هذه المرة  على الحدود العراقية السورية.

 *ان هذه الجريمة النكراء هي من اجل  تمرير المشروع الاميركي الصهيوني و عملائهم  في زعزعة الامن و الاستقرار و ترسيخ و توسيع قواعد الإحتلال و الشر و العدوان و الفتنة و الفرقة و التحكم بالقرار و التاثير عليه لنهب الثروات و الصد عن الاستقلال و الحرية و تطوير البلدان و ذلك من خلال شن حرب جديد ضد محور المقاومة و اضعافها  من جانب و الحيلولة دون الهزيمة الكاملة للدواعش و التكفيريين و ادارتهم و المنع عن اجتثاثهم بل دعمهم و مساندتهم من جانب اخر.*

 ولكنهم يظهر انهم لم يعتبروا من هزائمهم المتلاحقة  من محور المقاومة خاصة في الضربات الصاروخية القوية في دك مواقع المحتلين الصهاينة في الجولان.

  لاشك ان هذا الاعتداء الغاشم لم و لن يمر دون جواب و عقاب مدمر باذن الله و ( إِنَّ رَبَّک لَبِالْمِرْصَادِ) 

*و اما الشهداء الكرام فنالوا مرادهم و قد فازوا والله فوزا عظيما فهنيئا لهم هذا الوسام الشرف الإلهي و بهذه المناسبة نتقدم لاخوتنا المجاهدين في فصائل المقاومة عامة و كتائب حزب الله خاصة  بالتبريك لهذا العطاء الالهي الكبير*  و لهذا الاستحقاق الجديد لمواجهة شر اعداء الله و نتقدم بخالص آيات  العزاء و المواساة لاسر الشهداء الابرار و جميع ذوي المصاب و نسأل الله ان يربط على قلوبهم و يلهمهم الصبر و السلوان و ان يتغمد شهدائنا العظام برحمته الواسعة و أن يحشرهم مع سيد الشهداء و شهداء كربلاء و أن يمن على المصابين بالشفاء العاجل انه سميع مجيب 


٥ شوال المكرم  ١٤٣٩ه.ق


 الاقل- *عباس الكعبي* 

 

عضو هيئة رئاسة مجلس خبراء القيادة في الجمهورية الاسلامية في ايران



آیت‌الله کعبی در گفت‌وگو با فارس:                   

عوامل خودباخته آمریکا به میدان آمده‌اند/ باید به عنوان ستون پنجم با این اصلاح‌طلبان برخورد شود

عضو جامعه مدرسین با اشاره به اقدام برخی از اصلاح‌طلبان و گرا دادن به دشمن گفت: باید به عنوان ستون پنجم با این افراد برخورد شود؛ چراکه وقتی ترامپ و آمریکا نتوانستند علیه کشور ما غلطی کنند، عوامل خودباخته خود را به میدان آوردند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، برخی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب با نوشتن نامه‌ای که خطاب آن به مسئولان عالی‌رتبه نظام است خواستار مذاکره مستقیم با آمریکا و ترامپ شدند. 

ابوالفضل بازرگان برادرزاده رئیس دولت موقت، کدیور اصلاح‌طلب اپوزیسیون و نماینده مجلس ششم، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران، عیسی سحرخیز محکوم امنیتی، احمد منتظری فرزند مرحوم منتظری و رضا علیجانی فعال سیاسی اصلاح‌طلب پناهنده به فرانسه امضا کنندگان این نامه هستند.

بر همین اساس آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به نامه برخی اصلاح‌طلبان برای مذاکره بی‌قیدوشرط با آمریکا اظهار داشت: ما دو نوع اصلاح‌طلبی داریم؛ اصلاح‌طلب آمریکایی که به دنبال به تاراج بردن استقلال، ‌آزادی و شرف ملی است و از این رو دچار خودباختگی در مقابل دشمن است.

آیت‌الله با بیان اینکه تسلیم در مقابل دشمن مساوی با عقب‌ماندگی خواهد بود، افزود: اصلاح‌طلبی اسلامی نوع دیگر از اصلاحات است که در آن مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و توجه به شرف ملی در اولویت قرار دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از دل مقاومت پیشرفت به دست می‌آید، یادآور شد: فصل مشترک پیروزی در انتخابات لبنان و عراق، استکبارستیزی آنها بود.

وی با اشاره به اقدام برخی از اصلاح‌طلبان و گرا دادن به دشمن خاطرنشان کرد: باید به عنوان ستون پنجم با این افراد برخورد شود؛ چراکه وقتی ترامپ و آمریکا نتوانستند علیه کشور ما غلطی کنند، عوامل خودباخته خود را به میدان آوردند.



🔸️نماز عید سعید #فطر به امامت آیت الله کعبی طبق سالهای گذشته، إن شاءالله در #اهواز، مسجد عباد لشکرآباد رأس ساعت هفت و نیم صبح برگزار خواهد شد

آیت الله کعبی پس از خطبه های نماز در خانه های خانواده شهدا و مومنین محل حضور خواهند یافت

ایشان جهت #مراسم_معایده صبح روز عید در خانه خود در لشکر آباد و از عصر همان روز در حسینیه مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام جلوس خواهند داشت 🔸️ ستقام صلاة عيد الفطر السعيد بإمامة آية الله الشيخ عباس الكعبي  في #الأهواز في تمام الساعة ٧:٣٠ صباحا في #مسجد_العباد الواقع في حى لشكر آباد و سيجلس سماحة الشيخ للمعايدة في بيته في لشكر آباد في صباح يوم العيد و في حسينية مركز الإمام الحسين عليه السلام العلمي الثقافي من مساء نفس اليوم


گزارش تصویری بازدید آیت الله کعبی از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران و سخنرانی در مراسم رونمایی از کتاب ماهیت و الزامات فقه پیشرفت.


ادامه تصاویر در ادامه مطالب

یتبع في " ادامه مطالب"

آیت الله کعبی روز جمعه در خانه شهیدان بشیر حمودی و حسن کارونی حضور یافتند.  شهید حسن کارونی و بشیر حمیدی از شهدای بسیجی پایگاه مقاومت بسیج منطقه شیبان کلانشهر اهواز دوشنبه شب ۱۷ اردیبهشت ماه توسط عامل یک حمله تروریستی به شهادت رسیدند.

سماحة الشيخ عباس الكعبي حضر في بيوت الشهداء حسن كاروني و بشير حمودي في مدينة شيبان من توابع الأهواز. الشهيدان حسن كاروني و بشير حمودي استشهدا في الشهر الماضي حين أداء واجب عسكري في مقر التعبئة في مدينة شيبان بهجوم غاشم من قبل أحد الفتنويين في المنطقة.



ادامه گزارش تصویری در ادامه مطالب

"یتبع في إدامه مطالب"

گزارش تصویری گفت‌و‌گوی تفصیلی گروه امام و رهبری خبرگزاری فارس، با آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری


ادامه تصاویر در ادامه مطالب

يتبع في "ادامه مطالب"



 


پرونده ویژه «عصر روح‌الله»-۱/ آیت‌الله کعبی در گفت‌و‌گوی تفصیلی با فارس:امام(ره) نه اشرافی بود و نه تشریفاتی/ آیت‌الله خامنه‌ای امروز یک مرجع تقلید پرمقلد است


عضو مجلس خبرگان رهبری معتقد است برخی تلاش دارند از طریق چهره‌سازی، همتاسازی و نیز تبلیغات رسانه‌ای برای امام(ره) مفسر و مکتب درست کنند، در حالی که مصادره امام برای یک جریان سیاسی ظلم به امام و مکتب ایشان است.


گروه امام و رهبری خبرگزاری فارس- امین صبحی و مریم عاقلی: 29 سال از رحلت امام امّت می‌گذرد. امامی که با رفتنش گویی تکه‌ای از جان و نفْس تک‌تک امتش را با خود به آسمان‌ها برد. از همین رو مردمان در سوگش این‌چنین مبهوت و پریشان بودند. امامی که در تنگناها و بلایای سال‌های سختِ انقلاب و جنگ با مردمش همراه و سهیم بود. پدر امت بود؛ و فقدان پدر سخت است...


29 سال از رحلت امام می‌گذرد و این فاصله و بُعد زمانیِ نزدیک به 3 دهه، راه را برای تحریفِ راه و رأی و نظر امام هموار می‌کند و تحریف درباره شخصیت بزرگی چون روح‌الله الموسوی خمینی امری جدّی است: «آیا شخصیت‌ها را هم می‌شود تحریف کرد؟ بله. تحریف شخصیت‌ها به این است که ارکان اصلی شخصیت آن انسان بزرگ، یا مجهول بماند، یا غلط معنا شود، یا به‌صورت انحرافی و سطحی معنا شود؛ همه‌ این‌ها برمی‌گردد به تحریف شخصیت. شخصیتی که الگو است، امام و پیشوا است، رفتار او، گفتار او برای نسل‌های بعد از خود او راهنما و رهنمود است، اگر تحریف شود زیان بزرگی به وجود خواهد آمد. امام را نباید به‌عنوان صرفاً یک شخصیت محترم تاریخی مورد توجّه قرارداد؛ بعضی این‌جور می‌خواهند.» (1)


در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که کنشگران سیاسی برای مقاصد حزبی و گروهی و منفعت شخصی، نظر امام را تحریف کرده‌اند. برای امام تاریخ ساخته و جعل کرده‌اند. حرف امام را قلب کرده‌اند... در همه این سال‌ها کسانی خواستند تا امام تنها یک خاطره باشد. یک خاطره دورِ مقدس که حالا دیگر در دنیا نیست... حرم بزرگ و با جلال و شکوهی دارد و ضریحی که در آن دفن است. باید تنها به زیارت او رفت... عده‌ای امام را تنها چنین می‌خواستند. یک خاطره دور مقدس. عده‌ای امام را همچون میراث فرهنگی می‌خواهند: «بزرگ‌ترین درسی که امام بزرگوار به ما داد، درس روحیّه و ذهن و عمل انقلابی است؛ این را باید فراموش نکنیم. امام میراث فرهنگی نیست؛ بعضی به امام به چشم میراث فرهنگی نگاه می‌کنند. امام زنده است؛ امام، امام ما است؛ امام، پیشوای ما است؛ با این چشم به امام نگاه کنید و از او بیاموزید.» (2)


امروز فرزندان امام، همان‌ها که نسبت خونی و نَسَبی با خمینی ندارند اما دل‌وجانشان با نور وجود خمینی پیوند دارد، راه را، مسیر را در نگاه امام می‌یابند. فرزندان امام و انقلاب چشم و قلبشان به کلام رهبرشان است که در تمام این سه دهه پس از امام، پرچمدار سرفراز و منصور راه و نگاه خمینی کبیر است. فرزندان راه پدران را رها نخواهند کرد که در این راستا گروه امام و رهبری خبرگزاری فارس در پرونده ویژه‌ای تحت عنوان «عصر روح‌الله» بنا دارد تا در مسیر تشریح هرچه صحیح‌تر اندیشه‌های امام روح‌االله گامی بردارد.


1- بیانات در مراسم بیست و ششمین سالگرد رحلت امام خمینی. 94/3/14


2-بیانات در مراسم بیست و هشتمین سالگرد رحلت امام خمینی. 96/3/14


آیت‌الله عباس کعبی، مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم و از حقوقدانان مشهور و صاحب‌نظر کشور و عضو هیئت‌علمی و استاد برجسته و نمونه موسسه آموزشی، پژوهشی امام خمینی (ره) است که در حوزه و دانشگاه به نوآوری و خلاقیت اشتهار دارد.


آیت‌الله کعبی دوره مقدماتی دروس حوزوی خود را در حوزه علمیه آیت‌الله کرمی (ره) و مدرسه امام خمینی (قدس سره) اهواز به اتمام رساند و دوره سطوح عالی و خارج فقه و اصول را در حوزه علمیه قم در محضر آیات عظام وحید خراسانی، میرزا جواد تبریزی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، جعفر سبحانی، سید کاظم حائری و سید محمود هاشمی فراگرفت.

 

وی در حال حاضر نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است و پیش‌ازاین نیز عضو حقوقدان شورای نگهبان قانون اساسی در دوره پنجم بوده است.


آیت‌الله کعبی به‌عنوان صاحب‌نظر در فقه حکومتی و حقوق عمومی و همچنین نظریه‌پرداز مسائل حقوق اساسی و حقوق کار شناخته‌شده و مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم و از حقوقدانان مشهور و صاحب‌نظر کشور است که در این گفت‌و‌گو ضمن بازخوانی خط امام و مهم‌ترین شاخص‌های این مکتب به تطبیق رفتاری آن با عملکرد مسئولان و وابستگان امام پرداخت و همچنین به شبهاتی که شبکه‌ها و رسانه‌های ضدانقلاب در خصوص رهبری آیت‌الله خامنه‌ای در جلسه خبرگان سال 68 مطرح کرده بودند به‌طور مبسوط پاسخ داد.


مشروح گفت‌و‌گوی تفصیلی گروه امام و رهبری خبرگزاری فارس، با آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه از نظرتان می‌گذرد:


 


فارس: ابتدا یک بازخوانی از مهم‌ترین شاخص‌های مکتب امام به‌عنوان نقشه حرکت داشته باشیم و با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب بحث «حساسیت در برابر دشمن» و «تقوای سیاسی» را از مهم‌ترین شاخص‌های خط امام عنوان کردند،  چقدر دستگاه‌های اجرایی کشور منطبق با این شاخص‌ها عمل می‌کنند؟


کعبی: مکتب امام راحل ریشه در بعثت، غدیر و عاشورا و انتظار دارد ازاین‌رو ما باید با نگاه الهی شاخصه‌های مکتب امام را برجسته‌سازی و مصداق‌های عینی آن را در دوران معاصر بیان کنیم تا حساسیت‌های امام راحل در مقابل دشمن و تأکید امام بر تقوای سیاسی به‌خوبی تبیین شود.

بر این پایه باید گفت پایه‌های معرفتی امام راحل شامل چند شاخصه است؛ توحید، عدالت،‌تقوا، شریعت و کرامت انسانی و درواقع این مسائل پایه‌های مکتب امام را تشکیل می‌دهد،‌ آرمان امام راحل، نجات مستضعفان جهان از مکتب‌های فکری غرب و شرق است که جاهلیت معاصر را ساخته‌اند.


*روش امام راحل برای تحقق آرمان انقلاب بسیج مستضعفین جهان و مقاومت است


فارس: منظومه‌ فکری امام فارغ از دیدگاه سیاسی مشتمل بر نظریات غیر سیاسی ژرفی است که در پسِ دیدگاه سیاسی ایشان مغفول مانده است،‌ در این باره بیشتر توضیح دهید.


کعبی: روش امام راحل برای تحقق این آرمان بسیج الهی مستضعفین جهان و مقاومت، ایجاد پیوند ناگسستنی بین امامت و امت وزنده کردن روحیه دین‌باوری و خودباوری و نیز آزادی‌خواهی ملت‌ها است؛ رابطه امامت و امت بر پایه عشق و صمیمیت و اعتماد متقابل و تلاش برای تحقق حاکمیت دین است و این نیز به‌عنوان روش در مکتب امام مطرح است.


این خصوصیات مکتب امام مربوط به بعثت نبوی است، اما ولایت‌فقیه پرتویی از ولایت غدیر است که نظریه امام راحل برای مدیریت و رهبری بر اساس آن شکل‌گرفته است اما ازلحاظ الهام گرفتن از عاشورا باید گفت مبارزه با طاغوت وزنده کردن روحیه فداکاری، ایثارگری، شهادت‌طلبی درراه دین توأم با شجاعت بی‌نظیر و حتی آمادگی برای شهادت درراه خدا و عشق به شهیدان ناشی از عشق به عاشورا در شخصیت امام راحل بوده است.


* نگاه امام به انتظار مبتنی بر قدرت اسلام است


از سوی دیگر ویژگی‌های مکتب امام که مربوطه به انتظار می‌شود، تولید قدرت برای اسلام است، نگاه امام به انتظار مبتنی بر قدرت اسلام است؛ بنابراین تلاش برای پیشرفت و عدالت و وحدت و احیای امت اسلامی و نیز تمدن‌سازی، تقویت روحیه انقلابی‌گری، بصیرت و استکبارستیزی از مؤلفه‌های ظهور و مقدمات دولت کریمه مهدوی است.


*امام راحل عطیه الهی برای نجات بشریت در دوران آخرالزمان هستند


درمجموع باید گفت در فقدان نبی مکرم اسلام محمد مصطفی (ص) و ائمه اهل‌بیت و در زمان غیبت امام زمان (عج) که فتنه آخر‌الزمان است، امام راحل عطیه و رحمت الهی برای نجات بشریت در دوران معاصر و زمینه‌ساز تحقق دولت کریمه امام زمان (عج) محسوب می‌شوند.

فارس: حساسیت امام در مقابل دشمنان و توصیه ایشان در این زمینه به صورت مصداقی برای استمرار مبارزه با آمریکا چه بود؟


کعبی: بر اساس این شاخصه‌های کلی که عرض کردم، مشخص می‌شود که نگاه امام به دشمن نگاهی است که معتقد هستند، دشمن در مقابل پیشرفت، تمدن و عدالت و کرامت انسانی ایستاده است،‌ دشمن از نگاه امام یعنی طاغوت، ظالمان، مفسدین و کسانی که صد عن سبیل‌الله می‌کنند و مانع راه خدا می‌شوند، راه خدا به معنای تحقق باورها و ارزش‌های انسانی بر پایه توحید و عدالت و تقوا است.


 


فارس: تبلور این دشمنی در زمان حیات حضرت امام چگونه بود؟


کعبی: تبلور این دشمنی در دوران نهضت امام در رژیم ستمشاهی بود که این رژیم کانون تجاوز به حقوق انسان‌ها و فساد،‌ ظلم و جنایت بود؛ فساد در رژیم شاه سیستمی صورت می‌گرفت از این رو امام شعار «شاه باید برود» را دادند و بر دیو استبداد پیروز شدند و ملت ایران را نجات دادند.


* ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمن استراتژی الهی امام راحل بود


درحال حاضر و پس از پیروزی انقلاب دشمن از منظر امام(ره) یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی که مظهر شیطان بزرگ و طاغوت اکبر است؛ لذا ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمن و آشنایی با مکر و فریب دشمن و مقابله با آن و نیز اعتماد به خدا در مقابل توطئه‌ها استراتژی الهی امام راحل بود.


* جمهوری اسلامی به توازن اقتدار با دشمن رسیده‌ است


این جمله کلیدی امام که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» یک مقدمه‌ای دارد که کمتر گفته می‌شود و آن این است که امام می‌فرمود «قدرت حقیقی، قدرت خداوند است و قدرت‌های این دنیا قدرت‌های پوشالی است پس آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» اما این صحبت را در اوج عربده‌کشی آمریکا و در ابتدای بحث نهضت مطرح کردند که انقلاب از لحاظ زیرساخت‌ها قدرت امروز را نداشت، چه برسد به امروز که الحمدلله در سایه پیروزی با هدایت‌های امام راحل و رهبر انقلاب ما امروز به توازن قدرت بازدارنده متوازن و توازن اقتدار رسیده‌ایم و قطعا نباید از دشمن ترسید و واهمه داشت.


*سیاست‌ورزی در مکتب امام بر پایه تقوی و عمل به تکلیف است


امام رحمته الله درصدد تحقق حاکمیت توحید بودند و از این رو سیاست‌ورزی در مکتب امام بر پایه تقوی و عمل به تکلیف و خداباوری است و مبنی بر اینکه عالم محضر خداست معنا پیدا می‌کند.

امام سیاست را به سه دسته شیطانی، حیوانی و اسلامی تقسیم می‌کنند، سیاست شیطانی از منظر امام همان ماکیاولیسم است که هدف وسیله را توجیه می‌کند، سیاست حیوانی تلاش برای تحقق اهداف مادی و هدف از سیاست‌ورزی اسلامی فارغ از تلاش برای تحقق نظم، امنیت، پیشرفت و عدالت، نزدیکی به خدا و قرب الهی و کمال‌طلبی و تحقق معنویت در ظرف زندگی سیاسی اجتماعی است که بدون تقوای سیاسی امکان ندارد.


 


*پاسداری از مکتب امام ضمانت تداوم انقلاب اسلامی است


فارس: یکی از مباحثی که این روزها مطرح است، موضوع تحریف اندیشه‌های حضرت امام و ارائه یک امام بدلی است، یکی از این مباحث موضوع مقبره ایشان است که پر زرق و برق ساخته شده و به نوعی مصداق تجمل‌گرایی است، آیا این باعث تحریف چهره امام می‌شود؟


کعبی: پاسداری از مکتب امام راحل ضمانت تداوم انقلاب و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است، پاسداری از مکتب امام از معبر ولایت فقیه و توسط رهبری صورت می‌گیرد لذا یکی از شاخصه‌های رهبر معظم انقلاب بعد از امام راحل این است که رهبری تلاش کردند که مکتب امام راحل را در زندگی سیاسی ـ اجتماعی و در حیات معاصر اجرایی کنند.


*پرداختن به مکتب امام غیر از مجرای ولایت‌فقیه تحریف است


رهبر انقلاب از زمان رحلت امام تا کنون هر سال در 14 خرداد بخشی از مکتب امام را متناسب با نیازهای آن سال بیان می‌کنند بنابراین یکی از تحریف‌هایی که در اینجا ممکن است صورت گیرد این است که ما فهم مکتب امام راحل را به جای ولایت فقیه و رهبری از جاهای دیگری بگیریم، در حالی که باید معلوم باشد که پاسدار مکتب امام، ولی‌فقیه است.


* آیت‌الله خامنه‌ای نمونه منحصر به فرد بیان کننده مکتب امام راحل هستند


فارس: یعنی به نظر شما خط امام را از چه منابعی نباید گرفت؟


کعبی: ابتدا بگویم آن را باید صرفا از ولی‌فقیه گرفت، شخص آیت‌الله العظمی خامنه‌ای از چند جهت نمونه  منحصر به فرد بیان کننده مکتب امام راحل هستند، نخست اینکه ایشان یک اسلام‌شناس جامع هستند و کسی می‌تواند مکتب امام را بیان کند که خودش یک اسلام‌شناس جامع باشد و رهبر انقلاب احاطه و اشراف فکری درباره افکار امام را دارند.


رهبر انقلاب در فراز و فرودهای نهضت از آغاز تا پایان حیات شریف امام در کنار ایشان قرار داشتند و ویژگی‌های مکتب امام را بهتر از هر کس می‌دانند.


از همه مهمتر ویژگی سوم ایشان است، آیت‌الله خامنه‌ای متولی و حامل پرچم امام راحل هستند حال اگر ما اندیشه امام را به جای اسلام‌شناسان از روشنفکرنماهایی بگیریم که در واقع پیرو مکاتب غربی و شرقی هستند، قطعاً‌ انحراف آشکار محسوب می‌شود.


*مصادره امام برای یک جریان سیاسی ظلم به مکتب امام است/ همتاسازی تحریف امام واقعی است


اگر به جای اینکه در عینیت معاصر، امام را از لابه‌لای بخشی از اسناد و گفته‌ها ببینیم که انقطاع نیز داشته باشد و به قبل و بعد آن توجهی نکنیم، دقیقا دچار انحراف می‌شویم، البته برخی تلاش دارند از طریق چهره‌سازی و همتاسازی و نیز تبلیغات رسانه‌ای برای امام (ره) مفسر و مکتب درست کنند، در حالی که مصادره امام راحل برای یک جریان سیاسی یا در یک بخش مکانی و زمانی ظلم به امام راحل و مکتب ایشان است.


ولایت‌فقیه و رهبری مفسر واقعی خط امام هستند و خط امام را که صراط مستقیم خط انقلاب است باید از زبان و بیان ولی فقیه گرفت.


 


فارس: درباره احیای مکتب امام که به نظر می‌رسد در بین مسئولان اجرایی مغفول واقع شده است نظر شما چیست؟


کعبی: در خصوص راه‌های زنده نگه داشتن مکتب امام همانطور که بنده گفتم امام رحمت الهی برای بشریت در عصر غیبت هستند از این رو تجلیل از امام و بزرگداشت نام و یاد ایشان و زنده نگه داشتن اهداف ایشان حائز اهمیت است لذا معرفت امام راحل و ایجاد ارتباط عاطفی با امام به عنوان عبد صالح خداوند باعث زنده شدن مکتب امام راحل خواهد شد.

* امام اشرافی و تشریفاتی یک تصویر غیر واقعی است


بنابراین برجسته کردن آستان و ساحت امام (ره) و ارج نهادن ایشان به عنوان عبد صالح خدا، یک ابزار برای احیای مکتب ایشان است اما نباید امام را تشریفاتی معرفی کنیم، چراکه امام اشرافی و تشریفاتی یک تصویر واقعی نیست.


*امام بر علیه تبعیض و امتیازخواهی قیام کردند


 امام (ره) نه اشرافی بود و نه تشریفاتی؛ امام بر علیه تبعیض و امتیازخواهی قیام کردند اما حالا یک عده به نام امام خواستار امتیاز هستند و زیاده‌طلب شده‌اند و زندگی اشرافی شکل می‌دهند که این قطعاً تحریف مکتب امام راحل است.


 


*امام در پدیده اطرافیان و حاشیه بسیار حساس بودند


فارس:‌ اینکه اشاره داشتید امام نه اشرافی بود و نه تشریفاتی اما در حال حاضر یک جریان این موضوع را پررنگ می‌کنند و مصداق آن نیز تجمل‌گرا بودن بخشی از افراد نزدیک به ایشان یا کسانی است که در مؤسسه حفظ و نشر آثار امام تفکرات ایشان را دسته‌بندی می‌کنند.


کعبی: معمولاً بخشی از دشمنی با راه رهبران الهی را علاوه بر شیاطین انس و جن، حواشی و  منسوبین به آنها شکل می‌دهند، امیرالمؤمنین علی (ع) از اطرافیان رنج بردند و ما دیدیم امام هم در این پدیده اطرافیان یا پدیده حاشیه حساس بودند و در وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی خود نیز به رهبر آینده توصیه می‌کردند که به طور مثال به خاطر داستان منتظری، مراقب بیت خود و حاشیه و اطرافیان خودتان باشید.


امام راحل در زمان حیات خود بسیار حساسیت داشتند که دچار چنین حاشیه‌هایی نشوند از این رو بی‌رحمانه و بدون ملاحظه با منسوبان خود که از راه امام جدا می‌شدند اظهار برائت می‌کردند، نمونه آن پسر آقا مصطفی خمینی،‌«سیدحسین خمینی» بود که همان زمان امام این موضوع را اعلام کردند.


یا درباره حاج سیداحمد آقا خمینی که امتحان بسیار خوبی پس دادند، دقیقا امام ایشان را در مسیر صراط مستقیم انقلاب می‌خواستند؛ خصوصا پس از ارتحال امام، سید احمد آقا فرمودند من سرباز آیت‌الله خامنه‌ای هستم و درباره ولایت فقیه صحبت کردند.


*مرحوم «سید احمد آقا» تداوم راه انقلاب را در اطاعت از آیت‌الله خامنه‌ای می‌دانستند


این امر باعث شد، سید احمد آقا به‌خاطر تلاش خناسان و  افراد فرصت‌طلب که سعی می‌کردند زاویه‌ای بین ایشان و رهبر انقلاب ایجاد کنند در رادیو و تلویزیون حاضر شده و درباره لزوم ولایتمداری و اطاعت از آیت‌الله خامنه‌ای صحبت‌های بسیار مهمی را مطرح کردند؛‌ بنابراین ایشان تداوم راه انقلاب را در اطاعت از آیت‌الله خامنه‌ای می‌دانستند؛ از این رو انتظار این است که بیت امام و یادگاران یادگار امام (ره) نیز مسیر مرحوم حاج سیداحمد خمینی را طی کنند البته مردم هم در این قضیه قضاوت می‌کنند.


 

* بیت امام در مسیر ولایت‌فقیه و پشتیبان آیت‌الله خامنه‌ای است


همین جا خوب است اشاره کنم به سخن یادگار امام حجت‌الاسلام سید علی خمینی که بارها در سخنرانی‌های خود اطمینان دادند که بیت امام در مسیر ولایت‌فقیه و پشتیبان آیت‌الله خامنه‌ای است و از این راه هرگز جدا نخواهند شد که دعا می‌کنیم همه ما در صراط مستقیم امام و انقلاب و در مسیر ولایت و رهبری حرکت کنیم.


*امام به آیت‌الله مشکینی فرمودند مرجعیت برای ولی‌فقیه شرط نیست؛ بازنگری کنید


فارس: با توجه به جایگاه حقوقی شما و عضویت در مجلس خبرگان درباره شرط مرجعیت برای رهبری و بازنگری در قانون اساسی که به صورت تقطیع شده مطالبی در این زمینه مطرح شد،   توضیح بفرمایید.


کعبی: در آن زمان قانون اساسی در شرف بازنگری قرار داشت، در قانون اساسی بازنگری نشده شرط بر این بود که ولی فقیه مرجع باشد، بحث انتخاب رهبری توسط خبرگان باید طبق قانون اساسی غیربازنگری شده صورت  می‌گرفت؛ از طرف دیگر امام در پاسخ به مرحوم آیت‌الله مشکینی جواب داده بودند که مرجعیت شرط نیست و شما درباره این مسئله بازنگری کنید و شورای بازنگری قانون اساسی این مطلب را بازنگری می‌کردند اما تا آن موقع بازنگری نهایی نشده بود.


در این بین اعضای خبرگان رهبری با دو دسته شرایط روبه‌رو بودند؛ یک دسته شرایط مراجع تقلیدی که بالفعل مرجع تقلید بودند اما از دیدگاه خبرگان توانایی لازم را برای اداره کشور نداشتند در حالی که یکی از شروط تعیین رهبری مدیریت و توانمندی کافی برای اداره کشور است، از سوی دیگر نیز با گزینه‌ای همچون آیت‌الله خامنه‌ای روبه‌رو بودند که مجتهد مسلم بود اما مرجع بالفعل نبودند، بنابراین اعضای خبرگان یا باید دست از شرط مرجعیت برمی‌داشتند یا دست از شرط توانمندی کافی برای اداره کشور.


*سند تعیین آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان ولی‌فقیه دائم پس از بازنگری قانون اساسی امضاء شد

قانون اساسی طبق اصل 107، 108، 109 اختیار و تشخیص در این موارد را طبق آئین‌نامه داخلی به خود خبرگان سپرده است از این رو اعضای خبرگان دیدند که شرط مدیریت و اداره کشور مهمتر از مرجعیت است از این رو درباره رهبری تصمیم گرفتند که شرط مرجعیت فعلی را نداشت اما چون قانون اساسی در حال بازنگری بود تصمیم خبرگان رهبری یک تصمیم موقت بود و به شکل موقت چنین تصمیمی را درباره رهبری آیت‌الله خامنه‌ای گرفتند و اعلام کردند و این موضوع از صدا و سیما نیز اعلام شد که آیت‌الله خامنه‌ای به طور موقت به عنوان رهبری انقلاب تعیین شدند.


بعداً‌ که قانون اساسی بازنگری شد و طبق اصل 109 قانون اساسی صلاحیت لازم برای افتاء در تمام ابواب مختلف  فقه شرط شده بود، نه مرجعیت؛‌ اعضای خبرگان رهبری که رهبری آیت‌الله خامنه‌ای را تأیید کرده بودند،‌ سند تعیین آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان ولی‌فقیه به طور دائم پس از بازنگری قانون اساسی در مرداد 68 را امضاء کردند.


حتی کسانی که در انتخاب موقت نظر نداده بودند، سند نهایی را امضاء و تأیید کردند بنابر این آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبری دائم در مرداد ماه سال 1368 تعیین شدند و همه خبرگان دوباره تشکیل جلسه دادند و آن سند را امضاء کردند لذا در سند دوم قانون اساسی بازنگری شده دیگر مرجعیت فعلی شرط نبود.


 


*مرجعیت آیت‌الله خامنه‌ای یک مرجعیت پر مقلد است


فارس: با توجه به شرط نبودن مرجعیت فعلی، برخی شبهه چگونه مرجع شدن آیت‌الله خامنه‌ای را مطرح می‌کنند.


کعبی: رهبری درآن زمان مرجعیت شأنی داشتند اما مرجع فعلی نبودند لذا طبق اصل 109 قانون اساسی کسی که صلاحیت علمی لازم برای افتاء در همه ابواب فقه را دارا باشد صلاحیت رهبری را داراست خبرگان رهبری هم براین مطلب صحه گذاشت و مرجعیت آیت‌الله خامنه‌ای با گواهی مجتهدین صاحب‌نظر حوزه علمیه قم و برخی صاحبنظران حوزه‌های بزرگ جهان اسلام و خود خبرگان و تقاضایی که نسبت به مرجعیت آیت‌الله خامنه‌ای به ویژه در خارج از کشور وجود داشت ایشان به عنوان مرجع مسلمین معرفی شدند.


*ولایت آیت‌الله خامنه‌ای به شکل دائمی در مرداد 68 امضا و اعلام شد


البته امروز مرجعیت آیت‌الله خامنه‌ای یک مرجعیت پر مقلد، شناخته شده  و معروف و جا افتاده‌ای است بنابر این قبل از بازنگری قانون اساسی مرجعیت شرط بود اما رهبر انقلاب به عنوان رهبری موقت معین شدند چون مرجع فعلی نبود.


بنابراین بعد از بازنگری قانون اساسی در مرداد ماه سال 68 ولایت ایشان به شکل دائم تثبیت شد و اعضای خبرگان آن را امضاء و اعلام کردند.




عضو جامعه مدرسین حوزه:


فقه اسلامی فقه زنده، متحرک و جریان ساز است



عضو جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر این که فقه اسلامی فقه زنده، متحرک و جریان ساز است، گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی یکی از دستاورد های فقه پیشرفت اهل بیت است.



آیت الله عباس کعبی در مراسم رونمایی از کتاب «ماهیت و الزامات فقه پیشرفت» که در بخش حوزوی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد، اظهار داشت: این کتاب با همکاری مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام  خمینی (ره) و پژوهشگاه فقه نظام به عنوان کار مشترک منتشر شد اما  اصل کتاب پایان نامه ای بوده در حوزه فلسفه فقه مربوط به گروه فلسفه.


وی ادامه داد:  نویسنده در این کتاب از ابتدا دغدغه فقه پیشرفت را داشته و لذا کتاب موفقی است که می تواند مقدمه و مدخلی باشد برای کلان پروژه فقه پیشرفت.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: سه نوع نگاه به فقه می توانیم داشته باشیم که عبارت  اند از  فقه تبیین، فقه تطبیقی و فقه نظام.


وی با بیان اینکه فقه تبیینی فقهی است که بیانگر مسائل فرعی فقهی است، تصریح کرد:  بعد از پیروزی انقلاب وارد عرصه جدیدی از فقه شدیم که نام آن را فقه تطبیقی می گذاریم که این به معنای فقه خلاف و به معنای تطبیق مسائل حقوقی و مسائل فقه اسلامی  نیست.


آیت الله  کعبی افزود: مجلس شورای  اسلامی قوانینی را تصویب می کند و این قوانین به شورای نگهبان ارجاع داده می شود و فقهای شورای نگهبان در آن جا به استنباط فقهی بر نمی پردازند، بلکه موضوعات تصویب شده مجلس را بر اساس فقه بررسی می کنند و شیوه کار ان ها ماهیت استنباطی ندارد بلکه ماهیت تطبیقی دارد.


وی ادامه داد: ما در این 40 سال دستاورد خوبی از لحاظ انطباق فقه با مقتضیات زمان بر اساس مصوبات مجلس اسلامی و دیدگاه های فقهای شورای نگهبان داشتیم و داریم، اما این کافی نیست چون در فقه تطبیقی کار تأسیسی و ایجادی صورت نمی گیرد.


عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: بر این اساس باید منتقل شویم به مرحله دیگری از فقه به نام فقه نظام  که این فقه موضوعات و مسائل خود را بر اسساس تحولات اجتماعی مشخص می کند و بر اساس نظامات اسلامی و پایه فلسفه فقه و با نگاه فقه پیشرفت استنباط می کند.

وی عنوان کرد:  فقه پیشرفت دارای این پیش فرض است که فقه اسلامی تمدن ساز است و می تواند جوامع را به پیشرفت و توسعه و تمدن برساند.


آیت الله کعبی افزود:  اگر بر اساس سیر تاریخی 40 ساله بخواهیم صحبت کنم شاید قانون اساسی جمهوری اسلامی یکی از دستاورد های فقه پیشرفت اهل بیت است و این قانون توسط فقهای بزرگ استنباط شده است.


وی با بیان اینکه قانون اساسی ساخت جامعه بر مدار فقه با نگاه پیشرفت حائز اهمیت است، ابراز داشت:  آیا در فقه دستاوردی به نام پیشرفت می توانیم داشته باشیم که پاسخ مثبت است و ادله اربعه از  کتاب سنت و عقل و اجماع در وجوب پیشرفت دلالت می کند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اینکه خدا پیشرفت را از ما مطالبه کرده و باید به این سمت حرکت کنیم، گفت: اگر آیه «هُوَ الَّذِی اَرْ‌سَلَ رَ‌سُولَهُ بِالْهُدَی وَ دِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَ‌هُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِ‌هَ الْمُشْرِ‌کُونَ» درنظر بگیرید نشان می دهد غلبه بر دین غلبه در همه ابعاد است  و بر اساس حق و عدل باید اتفاق افتد و الزامات ایه همان پیشرفت است.


وی افزود: پایه های استنباط فقه پیشرفت سه عنصر است که عبارت اند از: اجتهاد متناسب با مقتضیات زمان، استفاده از علوم و فنون وتجارب پیشرفته بشری و تلاش برای پیشبرد این تجربه ها و قاعده نفی سلطه.

آیت الله کعبی با بیان اینکه این گونه نیست که فقه پیشرفت در تعارض با تجربه های پیشرفته بشر باشد، توضیح داد: فقه اسلامی فقه زنده، فقه متحرک  و جریان ساز است.


وی افزود: رسالت این کتاب تبیین ماهیت و الزامات این فقه پیشرفت بر پایه بحث های های فلسفه فقه و اصول فلسفی است و لذا این کتاب مدخلی است برای فقه پیشرفت است و این تحقیقات نشان آن است حوزه و پژوهش های ان نیز زنده و بالنده است.


عضو خبرگان رهبری گفت: لازم است تا ساختار، محتوا و نظامات فقه پیشرفت و علوم انسانی مرتبط با فقه پیشرفت مورد بازکاوی و تحقیق قرا بگیرد.




آیت الله کعبی ظهر دیروز در شهر شیبان بخش باوی استان خوزستان حضور یافت. ایشان در جمع مردم ولایتمدار این شهر در محل نماز جمعه شهر سخنرانی کرد. 

🔻آیت الله کعبی: این مردم وفادارند و خدمات بزرگی به اسلام و وطنشان داشته اند و از ضد انقلاب بیزارند.

🔻 ایت الله کعبی با گرامی داشت سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت و پایداری مردم دزفول اظهار داشتند ؛ دشمن جنگ نرم تمام عیاری را برعلیه مردم ما شروع کرده که از جنگ سخت و اشغال خرمشهرها جدی تر است و راه حل تشکیل جبهه نیروهای مومن و انقلابی و تولید قدرت نرم و حضور در صحنه و مبارزه همه جانبه  با بدعت و انحراف و حل مشکلات اقتصادی بویژه رفع معضل بی کاری  است .

 🔻حال  چنانچه عده ای اندک به هر دلیل  طعمه جنگ نرم دشمن شوند عموم مردم بارها از اهل بدعت وانحراف و جریان وهابیت اعلام انزجار و تنفر نموده اند و می نمایند.  ‌البته جریان انحراف و نفاق و خیانت نه مرز می شناسد و نه قومیت و نه دین و وطن . نمونه آن در همین ایران بزرگمان، مگر ما منافقین خلق نداشتیم؟ چقدر اینها جرم و جنایت کردند. و چه علمایی را  در مثل این ماه مبارک رمضان در محراب به شهادت رساندند. در نهایت بعضی از اینها بازسازی هم شدند و بخشی از آنها توبه  کردند. در بقیه جاها هم همینطور است.

🔻بیشتر از این به شما بگویم گروهی از اصحاب امیرالمومنین علیه السلام با همه عظمت امیرالمومنین  جزء خوارج  شدند. از راه منحرف شدند از جمله "بن ملجم مرادی" یازده هزار نفر آنها قبل از جنگ نهروان به واسطه "بن عباس" و برخی اصحاب و به وسیله خود امیرالمومنین جذب شدند و برگشتند و یک عده ای بر انحراف خود  ماندند که امام بر علیه آنها شمشیر کشید.

🔻در همه زمانها و در زمان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و امیر المومنین علیه السلام  و امام حسن علیه السلام  و حتی امام حسین علیه السلام این حالت بود. خوبهایی بودند و بدهایی هم بودند.

🔻فضای عمومی مردم عرب ایران عزیز  ؛ فضای دینداری و ولایتمداری  و وفاداری وفداکاری برای اسلام وایران  است. این مردم واقعا مردم خوبی هستند. نه اینکه من چون از شما هستم این حرف را می زنم. همه جا این را گفته ام و به مسئولین هم گفته ام: 🔻 نباید به جای قدر دانی از این مردم عاشق اسلام و ایران  با برچسب های ناروا این مردم را رنجاند. این خلاف انصاف است. نباید سرمایه های اجتماعی ملت را با اشتباه در تحلیل تضعیف نمود. . خداوند می فرماید: إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ

همانا براى كسانى كه دوست دارند زشتى‌ها در ميان اهل‌ايمان شايع گردد، در دنيا وآخرت عذاب دردناكى است، و خداوند مى‌داند و شما نمى‌دانيد.   بنابراین تجلیل وتکریم از وفاداری وعشق مردم عرب به اسلام وایران، اصل عقلائی ویک امر واقعی وضروری است. 

🔻در تشییع شهداء؛ شهید "حسن کارونی" و شهید "بشیر حمیدی" همه دیدیم همه اهالی ولایتمدار "شیبان" حضور یافتند و کسی در خانه نماند. مرد و زن آمدند. این بر خوبی و وفاداری دلالت دارد. و این دلالت بر ولایتمداری و تجدید بیعت باامام وشهداء  و رهبری عزیز دارد.  مردم  عرب این مناطق واهالی ولایتمدار شیبان همیشه در راه دفاع از اسلام‌ و اهل بیت علیهم السلام ونظام جمهوری اسلامی ایران گام نهاده اند.


🔻در حماسه  دفاع مقدس ملت بزرگ ایران ،مردم عرب خوزستان ازلحاظ مادی وروحی  بیشتر ازهمه از صدام جنایتکار مدعی عروبت وقارونهای خلیج فارس حامی اش مثل ال سعوداسیب دیدند؟ وجنگ زده شدند وشهرهایشان خراب گردید. والبته باتمام توان در مقابل تجاوز صدام ملعون مقاومت کردند.


🔻من اهل "لشکر آباد"م وقتی این کوچه و محله های مردم با توپ و خمپاره اماج حمله قرار گرفت ؛ مردم خود را برای مقابله با متجاوز اماده می کردند.ما می دیدیم چه اتفاقی می افتاد. خانه " مرحوم نعمتیان" را دیدیم در همین "لشکر آباد" خودمان در اهواز وقتی دشمن تا نورد لوله هم رسیده بود. دوازده نفر از خانواده این  سید اولاد پیامبر کوچک وبزرگ شهید و زخمی شدند واین در حالی بود که شهید سید موسی نعمتیان که کارمند شرکت نفت بود ،در این خانه "کلتوف ملوتوف" آماده می کردند تا به عنوان بسیجی (اوائل جنگ) بروند طرف نورد و با بعثی ها بجنگند. در این خانه خمسه خمسه خورد و دوازده  نفر از افراد خانه یا مجروح شدند یا شهید.  واواره جنگ شدند.

سید موسی نعمتیان  شهید شد و خانواده اش آواره شدند و امثال ایشان زیاد بودند. حاج کریم کارگر را باز بگویم پشت خانه ما در لشکراباد  خانه شان بود. خانه اش روی سرش آوار شد در جنگ و شهید شد. خوب، بیشتر این خمپاره ها و این بمباران ها اینجا به عربها لطمه زد و آسیب زد و بیشتر این جوانان مناطق عربی ما در جبهه ها بودند شهید دادیم . ومجروح واسیر تقدیم کردیم.

 🔻خوزستان بیشترین آمار شهدا را در ایران اسلامی و عزیز دارد. بیست و دو هزار شهید خوزستان تقدیم کرد که چهارده هزار شهید آن از همین عربها بودند . آن موقع که جنگ بود عربها این بودند و در دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام و مبارزه با داعش و تکفیرها هم امثال شهید زهیری ها و نادر حمیدها افتخار این مردم هستند.  

🔻همیشه به مسئولین گفته ام و به مسئولین بزرگ اینجا هم گفته ام که این مردم گوشت و وپوست و خون و کیان و وجودشان عشق به اسلام و جمهوری اسلامی و وطن است. رهبری به بنده فرمودند که فلانی من عربها را خوب می شناسم وقتی بعث حمله کرد اینها با اینکه زبان و فرهنگشان نزدیک عراق بود در مقابل بعثی ها ایستادند و جان فشانی کردند. دیروز همه شاهد بودیم در برنامه تلویزیونی ماه عسل در شبکه یک  خانواده البوعذار ازطایفه بنی ساله مهمان بودند. رشادتهای مردم را در مقابله با صدام متجاوز تعریف می کردند

🔸️بیست و هشت نفر از بنی ساله به شهادت می رسد که خلبان ایران عزیزمان به دست دشمن نیافتد. کم از این اتفاقها  و حماسه هااینجا افتاد؟ 

اینکه چند نفر پیدا بشوند از راه منحرف بشوند این ربطی به همه مردم ندارد.


🔻این مردم وفادار مستحق خدمتند. خدمت صادقانه. این مردم کار می خواهند. این مردم هوا میخواهند. این مردم آب میخواهند که بنوشند و کشاورزی کنند. این مردم میخواهند زندگی کنند. مردم این را میخواهند و اگر نه این مردم چه مشکلی دارند. جمهوری اسلامی را و این مملکت را  دوست دارند.


🔻قبل از اینکه بیایم اینجا سادات فواضل و یک جماعتی از منطقه الهایی آمدند پیشم و می گفتند که با کانال توانا میخواهند از کرخه آب بکشند طرف دز. میگفتند: با طرح تسطیح اراضی رهبری به طور رایگان زمینهای ما را تسطیح کردند و ما گندم کاریم وتشکر می کردند.اما ناراحت بودند می گویند وقتی موقع آبیاری شد سازمان آب و برق مانع رسیدن این آب به ما می شود  و خودشان می گفتند که رهبری این همه دلسوزانه به فکر ما است  اما ازمسئولین سازمان اب وبرق درخواست داشتند که حق ابه  ۱۶ هزار هکتار کشاورزی کشت گندم را اختصاص دهند.